پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215296
تحقق اقتصاد مقاومتي با توسعه 7100 هکتار اراضي در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1395/03/31 10:57:03
نمایش : 995
استاندار چهارمحال و بختياري گفت:در راستاي اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي،هر سال هفت هزار و 100 هکتار زمين در استان تا پايان برنامه ششم توسعه، زيرکشت ديم، گياهان دارويي از جمله گل محمدي و درختان مثمر کم آب قرار مي گيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار قاسم سليماني دشتکي روز يکشنبه در شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولت اظهار داشت:در سال هاي گذشته بخشنامه هاي فراواني براي باغ هاي حاشيه زاينده رود به استان ابلاغ شد،که بايد اين طرح ها تعطيل شود اما در جلسات فراوان از حقوق به حق کشاورزان استان در اين بخش دفاع شد.

وي افزود: بر اساس نتايج جلسات و رايزني ها، مقرر شد مجوز فعاليت براي 90 درصد طرح هاي در دست اجراي بالاي 50 درصد پيشرفت فيزيکي صادر شود و به مجريان مابقي طرح هاي اين بخش را نيز اعلام شد ،تا اتمام کار کارشناسي و حقوقي براي تعيين تکليف اين طرح ها، به صورت موقت فعاليت خود را متوقف کنند.

به گفته استاندار، هم اينک راه براي رونق توليد و فعاليت هاي اقتصادي در بخش هاي مختلف استان به خصوص کشاورزي و صنعت باز و همت و تلاش بخش دولتي و خصوصي را مي طلبد.

سليماني دشتکي اظهار داشت: مطابق برنامه ريزي هاي انجام شده در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در استان براي امسال 295 طرح و واحد صنعتي در استان فعال مي شود.

به گفته وي،167 طرح از اين تعداد ،کمتر از 50 درصد فعال، 80 طرح با ظرفيت بالاي 50 درصد و 50 طرح نيز جديد و با پيشرفت فيزيکي بالاي 60 درصد هستند.

استاندار ادامه داد: بخش خصوصي و دولت با همکاري و تعامل با يکديگر و با همت مضاعف خود از فرصت هاي ايجاد شده براي بهبود فضاي کسب و کار و رونق توليد در استان تلاش کنند.

سليماني دشتکي تلاش مسئولان استان در بازگشت مجدد واحدهاي توليدي و صنعتي و به خصوص کارخانه هاي با اشتغال بالاي 100 نفر را در استان قابل تقدير دانست.

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان نيز در اين نشست گفت: بهبود معيشت مردم و اشتغال جوانان از دغدغه هاي اصلي دولت است.

سيد محمدرضا سيد نبوي با بيان اينکه منابع بانکي در استان براي بهبود و رونق توليد در استان محدود است، ادامه داد: کمبود منابع بانکي نگراني مسئولان در تمام استان هاي محروم و کمتر برخوردار است که بانک مرکزي براي رفع اين مشکل بايد برنامه ريزي دقيق تري داشته باشد.

سيد نعيم امامي، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نيز در اين نشست گفت: با توجه به فعاليت کارخانه ورق خودرو، و زنجيره هاي فعاليت خودروي سازي در اين استان، ايجاد يک واحد توليد خودرو در چهارمحال و بختياري ضروري و از سوي مسئولان استان قابل پيگيري است.

به گزارش ايرنا، فعالان صنايع سيمان و ورق خودرو در چهارمحال و بختياري در اين نشست، کمبود و نبود سرمايه در گردش، بدهي هاي معوق بانکي، مشکل در ايجاد بازارهاي صادراتي جديد محصولات، واردات محصولات مشابه به کشور را از جمله موانع پيش روي توليد محصولات خود برشمردند.

به گزارش ايرنا هم اينک يکهزار و 228 واحد توليدي و صنعتي در چهارمحال و بختياري فعال است.

سالانه در چهارمحال وبختياري بيش از يک ميليون و 500 هزار تن محصولات باغي، زراعي، دامي و شيلاتي توليد مي شود و سطح زيرکشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار مي باشد.

منبع:ايرنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html